02-04-2015 - Posets per Viados
03-04-2015 - Volta a la Balmeta i Mont Llaret
04-04-2015

bonica volta de 3 dies per la zona nord del parc. sortim divendres de les ares, enfilem la vall de gerber fins ref mataro.D alla cap al coll bassiero, que pugem amb grampons. fem cim i baixem cap al port de st maurici, on nomes cal caminar 20 m per posar esquis i disfrutar de neu crema "au point" fins als planells d amitges. Remuntem 150 i arribem al refu on fem nit.
El segon dia comença amb nuvolades i vent, nomes començar abandonem la idea del coll de bergus i enfilem port de ratera.Alla , el dia s obre i ens permet fer el ratera amb esquis. Una altra bona baixada, primer amb neu transformada i a apartir del coll cap a saboredo (o nord), neu dura.
Dormim a saboredo i al següent dia, seguint les indicacions tant del marc&claudia (esqui de muntanya) com del guarda de saboredo (julian), anem flanquejant els pics de locampo i serós fins a trobar entre les nuvolades el coll al sud del pic de tres pui per fer una baixada directa cap a la vall de gerber, on nomes ens cal anar buscar la pala final allavosa que evitem al haver deixat el cotxe a les ares ( i no a peülla) .
neu en tot el recorregut, meteo estable tret d algun nuvol a primeres hores i molt bona estabilitat del mantell, si es circula amb els horaris de primavera.

Marc , Tate i Ignasi

gràcies als mencionats per la ruta i a meteocat per equivocar se en les previsions

dia 1 arribant al refu mataro

dia 1 la coma de l abeller

dia 2 descens del ratera

dia 3 coll acces 3 puis-gerber

dia 3 baixada directa cap a gerber

dia 3 vista des de bonaigua del recorregut del retons saboredo gerber